1  Måltider kjøpt på forhånd

1.1.Måltider kan kjøpes på forhånd opptil 48 timer før hver planlagte avgang ved en flyvning med Icelandair.

1,2 Det er kun mulig å kjøpe et måltid på forhånd dersom flyvningen er drevet av Icelandair og har et Icelandair-flyvningsnummer (FIXXX).

1,3 Det er ikke mulig å kjøpe måltider på forhånd ved avgang fra Anchorage, Denver, Seattle, Orlando, Vancouver og Portland. 

1,4 Det er kun mulig å kjøpe måltider på forhånd hvis billetten er et Icelandair-dokument der billettnummeret starter med “108”.

1,5 Det er ikke mulig å kjøpe måltider på forhånd for code-share- og interline-flyvninger som drives av andre flyselskaper.

2 Forhold som kan gjelde måltider kjøpt på forhånd

2,1 Du kan kjøpe måltider på forhånd innen den tidsrammen som er nevnt ovenfor, på Icelandairs nettsider.

a) Personer* kan kjøpe måltider på forhånd når de booker reisen under bookingsforløpet eller ved å gå inn på bookingen på “Mine reiser”.

b) Grupper** kan kjøpe måltider på forhånd f.o.m. 30 dager før avreise på en spesiell nettside for kjøp på forhånd på Icelandairs nettsider.

2.2 Måltider kan også kjøpes på forhånd på Icelandairs Servicesenter og på  Icelandairs salgskontorer. Den samme tidsrammen gjelder.

2,3 Et måltid må alltid bestilles separat for hver passasjer dersom bookingen omfatter mer enn én passasjer.

2,4 Et måltid som er kjøpt på forhånd er alltid knyttet til din flybilett og kan ikke overføres til en annen passasjer. Navneendringer er ikke tillatt.

2,5 Det er ditt ansvar å sikre at all informasjonen som oppgis når du kjøper måltider på forhånd er korrekt og i tråd med reisen som vist på din billett.

2,6 Under service på flyvningen, vil du kunne bli bedt om å foreviseen kopi av e-postbekreftesen på din mobiltelefon som bevis for at du har kjøpt måltidet.   For grupper er gruppelederen ansvarlig for å forevise kjøpsbevis for gruppen.

2,7 Dersom du frivillig endrer dato til samme destinasjon (dvs. en endring du selv har foretatt), vil måltider som er kjøpt på forhånd bli flyttet til din nye flyving uten ekstra kostnader, så framt endringen skjer minst 48 timer før planlagt avreise ved en flyvning som drives av Islandair og du har bedt salgsrepresentanten om å flytte måltidene dine.

2,8 Dersom du frivillig endrer ruten til et annet bestemmelsessted (dvs. en endring som du selv har foretatt), vil måltider du har kjøpt på forhånd dessverre ikke kunne bli forskjøvet til neste flyvning. Et forhåndskjøpt måltid som du har kjøpt kan derfor ikke refunderes og nye måltider må forhåndskjøpes.

2,9 Vi kan dessverre ikke alltid garantere overfor passasjerer med matallergier at visse ingredienser (slik som peanøtter eller peanøttderivater) ikke forekommer i vår mat.

2,10 Priser i utenlandsk valuta beregnes ut fra priser i ISK. Prisene kan derfor variere, alt etter svingende vekslingskurser. Derfor vil  rabatter ved forhåndskjøp kunne variere.

2,11 Dersom menyen er blitt endret siden du  kjøpteditt måltid på forhånd, og ditt måltid ikke er tilgjengelig, vil du fremdeles få innfridd din bestilling, men måltidet vil kunne variere fra originalbestillingen.

3 Refunderinger

3,1 Forhåndskjøpte måltider kan ikke refunderes. Så snart et måltid har blitt bestilt, kan det ikke fjernes fra bookingen og betalingen kan ikke refunderes. Det er derfor ikke mulig å refundere et kjøpt måltid som ikke er inntatt.

Unntak:

(I) I tilfelle en utilsiktet endring i flyveplanen, kan Icelandair dessverre ikke garantere for ditt forhåndskjøpte måltid, og det vil derfor bli refundert.

(II) Dersom du tidligere har kjøpt en avbestillingsforsikring fra Icelandair for hele reisen din da du kjøpte billetten, dekker avgiften også forhåndskjøpte måltider. Les om avbestillingsbeskyttelsesvilkår og -betingelser.

4 Måltider kjøpt på forhånd er ikke tilgjengelige:

(I) Innen mindre enn 48 timer før planlagt avreise ved en Icelandair-flyvning

(II) På flyvninger som drives av et annet selskap enn code share- eller interline-flyvninger

(III)  Dersom du benytter en Icelandair- (FI) charterflyvning

(IV) For standby eller pasienter på venteliste

*Personer er definert som 9 eller færre passasjerer som reiser med samme bookingreferanse (RLOC) 
**Grupper defineres som 10 eller flere passasjerer som reisermed samme bookingreferanse (RLOC)